Vi vill lyckas bygga ett finansbolag där det inte bara är snack att man ”bryr sig om kunden”. Men det vore naivt att tro att vi kommer möta alla förväntningar bara för att vi vill.
Om du är kund hos oss och är missnöjd med något vi gjort så hör först av dig till vår allmänna kontaktadress, hello@opti.se. Då kan vi snabbt börja reda ut frågan för att se om problemet rör Opti, den data vi köper in eller något av de företag vars tjänster vi förmedlar.
Om du efter kontakt med oss fortfarande har klagomål så skriv till klagomal@opti.se och beskriv hela ärendet utförligt. Inkludera även ditt personnummer samt vilken lösning du helst skulle vilja se. Då kommer vår klagomålsansvarige Daniel att komma åter till dig. Sådana frågor är ofta lite mer komplicerade så det kan ta upp till 14 dagar innan du får svar eller information om när svar kan ges.
Om du efter kommunikation med klagomålsansvarig fortfarande inte är nöjd har du möjlighet att kontakta Konsumenternas Bank- och Finansbyrå, konsumentvägledaren i din hemkommun, Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller allmän domstol. Men det känns som att vi tillsammans borde kunna lösa frågan långt innan dess.
Har du klagomål om Max Matthiessens tjänster kan du mejla ditt ärende till klagomalsansvarig@maxm.se.